Sök ny kurs

Affärsrådgivning 3 – Proaktiva kundmöten

Vi förmedlar under denna kursdag metodik och mallar för att du i dina kundmöten ska kunna fånga upp problemområden och hitta förbättringsförslag som kan hjälpa dina kunders företag.

Mer om kursen
Ändra sökning Ämnesområde: Redovisning Kurstyp: Rågivning För dig som är: Ekonomiansvarig
Sök ny kurs
För dig som är: Auktoriserad Redovisningskonsult, Rådgivare
Kunskapsnivå: Ämnesspecifik
 

Affärsrådgivning 3 – Proaktiva kundmöten

Affärsrådgivning 3 har som mål att skapa proaktiva kundmöten och föra in rådgivning i den löpande diskussionen med kunderna.

Kursen beskriver en metodik för att arbeta som rådgivare och innehåller mallar och checklistor som kan användas för att styra kundmötet mot ökad kundnytta.

Att arbeta som rådgivare innebär att du först och främst förstår vart företaget vill, vad är målet på några års sikt och hur kan du hjälpa företaget och ägaren att nå målen?

Att du som rådgivare förstår olika ekonomiska termer och uttryck är en utgångspunkt, men viktigast är att kunden förstår olika samband
och konsekvenser av sina beslut.

Att kunna förklara detta och göra hela arbetet effektivt är en målsättning i affärsrådgivning. En viktig del av kursen är även att presentera en metodik för att vara proaktiv i kundmötet så att diskussionerna om företagets utveckling, möjligheter och risker blir en naturlig del av diskussionen.

Kursen är digital och är en lämplig fortsättning på affärsrådgivning 1 och 2.

 
20
jan
20 jan

Periodisk sammanställning via blankett

Företag som använder blankett för periodisk sammanställning försäljning av varor eller tjänster momsfritt till företag i andra EU-länder ska ha rapporterat till Skatteverket. 

Läs mer
Gå till kalendariet Lägg till i kalender