Sök ny kurs

Digital inlämning av årsredovisning – update 2020

Väntar du på rätt tillfälle att gå över till digital inlämning av årsredovisning? Här har du tillfället! På bara 45 minuter skaffar du dig den kunskap du behöver för att redan i morgon kunna ta steget till den digitala sidan.

Mer om kursen
Ändra sökning Ämnesområde: Redovisning Kurstyp: Rågivning För dig som är: Ekonomiansvarig
Sök ny kurs
För dig som är: Auktoriserad Redovisningskonsult, Byråledare, Ekonomiansvarig, Redovisningsassistent, Redovisningsekonom, Redovisningskonsult, Revisor, Revisorsassistent, Rådgivare
Kunskapsnivå: Nyheter
Ordinarie pris: 1 095 kr exkl. moms Medlemspris: 895 kr exkl. moms Boka kursen
Medlemspris gäller för Srf auktoriserad medlem, anställd på Srf företag, studerandemedlem och för dig som har Srf Servicepaket. För att erhålla medlemspris som intressemedlem krävs att du även har ett Srf Servicepaket.

Digital inlämning av årsredovisning – update 2020

(Du som abonnerar på Mikro Selekt 2020 har redan tillgång till denna mikrokurs i ditt abonnemang)

Srf konsulterna är tillbaka med en ny mikrokurs i det högaktuella ämnet Digital inlämning av årsredovisning. Kursen guidar dig genom den digitala inlämningsprocessen och syftar till att hjälpa dig att redan i år ta steget att lämna in årsredovisningar digitalt – vilket snart blir ett obligatorium.

I kursen bidrar alla inblandade parter (Bolagsverket, relevanta programvaruleverantörer och branschkollegor som testat digital inlämning) med sina delar för att klargöra inlämningsprocessen och reda ut alla (nåja) frågetecken. Srf konsulternas redovisningsexpert Claes Eriksson som håller samman kursen, tydliggör på ett lättillgängligt sätt den digitala inlämningsprocessen, får svar på viktiga frågor av tjänsteleverantörerna och branschkollegor.

Via kursen får du möjlighet att få dina obesvarade frågor besvarade av berörda parter – Srf konsulterna ser till att redovisningsbranschens engagemang driver utvecklingen framåt!

Kursinnehåll

• Grundlig genomgång av det digitala inlämningsflödets samtliga delar
  • Förståelse för hur den digitala processen är sammansatt mellan olika parter
  • Insyn i programvaruleverantörernas digitala uppladdningsfunktioner
  • Insyn i Bolagsverkets digitala inlämningstjänst
  • Branschkollegors erfarenheter av den digitala inlämningsprocessen
  • Svar på frågor ställda av redovisningsbranschen

Kursmål

Få grepp om hela den digitala processen (som är relativt komplex då många parter gör delleveranser och utvecklingen är en pågående process). Förståelse för vikten av att ta steget och påbörja förändringen av inlämningsrutiner.

Kursledare

Claes Eriksson, redovisningsexpert Srf konsulterna

Särskilt tack

Srf konsulterna vill rikta ett särskilt tack till Bolagsverket, Visma, Briljant, Hogia, Björn Lundén, e-revisor, Årsredovisning Online, Wolters Kluwer, Sven-Inge Danielsson, Marie Bengtsson och Per Lindblom som alla bidragit med material i kursen.

(Denna kurs är redovisningsbranschens kursval från enkäten ”Vill du vara med och bestämma”)

Recension från kursdeltagare

Kursen var väldigt bra och informativ. Bra med förklaringarna från varje programleverantör och genomgång på hur man ställer in inställningarna och skickar in dem från programmen.

Kursdeltagare 2020

Boka kurs
sep
28 sep