Sök ny kurs

Smartare kundkommunikation – onlinekurs

I vår yrkesroll befinner vi oss ständigt i en kommunikationsprocess där vi dagligen sänder ut olika former av budskap. Att slipa på sina färdigheter inom kommunikation kan göra stor skillnad för dina kundrelationer och öppna för affärsmöjligheter. 

Mer om kursen
Ändra sökning Ämnesområde: Redovisning Kunskapsnivå: Rågivning För dig som är: Ekonomiansvarig
Sök ny kurs
För dig som är: Auktoriserad Lönekonsult, Auktoriserad Redovisningskonsult, Byråledare, Lönekonsult, Redovisningsassistent, Redovisningsekonom, Redovisningskonsult, Rådgivare
Kunskapsnivå: Ämnesspecifik
Ordinarie pris: 2 195 kr exkl. moms Medlemspris: 1 795 kr exkl. moms Boka kursen
Medlemspris gäller för Srf auktoriserad medlem, anställd på Srf företag, studerandemedlem och för dig som har Srf Servicepaket. För att erhålla medlemspris som intressemedlem krävs att du även har ett Srf Servicepaket.

Smartare kundkommunikation – onlinekurs

Att utvecklas i sin yrkesroll som redovisnings- och lönekonsult är en ständigt pågående process. Lagar och regelverk förnyas och förändras, likaså arbetsmetoder och system.

Att utvecklas som person, ledare, samtalspartner, rådgivare eller chef är minst lika viktigt – kompetens och medvetenhet inom detta område ökar möjligheterna att bli framgångsrik i sin yrkesroll.

Kursinnehåll

Kursen behandlar ett antal moment som på ett övergripande sätt belyser hur vi fungerar i olika situationer och med olika människor. Vi tittar också närmare på hur vi kan göra våra kundmöten mer effektiva. Från kursen får du även med dig ett antal praktiska tips att ta till sig i rådgivningsrollen.

  • Fördjupad förståelse för begreppet självkännedom
  • Ökad medvetenhet kring din egen och andras kommunikationsstilar
  • Insyn i hur man kan anpassa sitt beteende, kroppsspråk och val av samtalstyp utifrån motpart och situation, för att bättre nå fram med sitt budskap
  • Frågemetodik
  • Praktiska verktyg som bidrar till effektivare möten
  • Introduktion kring området rådgivning

Kursen bygger även på ett antal reflektionsfrågor som hjälper kursdeltagaren att bli uppmärksam på sina egna beteendemönster och även få insyn i alternativa beteendemönster.

Kursmål

Målet med kursen är att ge en ökad medvetenhet kring din egen och andras kommunikationsstilar och därmed bidra till fördjupade kundrelationer, effektivare möten och bättre affär.

Effektiv kurstid

ca 2 timmar beroende på din egen studietakt. Ett bra tips är att dela upp genomförandet av kursen under några sammanhängande dagar. Hur och när? Det bestämmer du själv!

Hur lång tid är kursen tillgänglig?

Du har kursen tillgänglig i sex månader från bokningsdagen. Du kan välja att genomföra kursen i flera steg – och när det passar dig, och självklart kan du repetera så mycket du vill under den här tiden. Väljer du att genomföra kursen i din mobil är det bra att veta att den är anpassad för skärmstorlek motsvarande iPhone 6 och större.

Srf Auktoriserade Redovisningskonsulter®, Srf Auktoriserade Lönekonsulter®

För att kursen ska generera aktualitetstimmar ska den vara slutförd inom tillgänglighetsperioden (sex månader).

Recension från kursdeltagare

Älskar Era utbildningar, pedagogiska, lättsamma, och tack Anders Bernåker för en fin utbildning.

Kursdeltagare 2019

Roligt med en kurs som inte handlar om siffror.

Kursdeltagare 2019
 
Boka kurs
25
maj
25 maj

Moms – periodisk sammanställning – e-tjänst

Du som har sålt varor eller tjänster momsfritt till företag i andra EU-länder ska ha skickat in periodisk sammanställning för april 2020 till Skatteverket om du använder e-tjänsten.

Läs mer
Gå till kalendariet Lägg till i kalender