Sök ny kurs

Säljande kundvård – onlinekurs

Säljande kundvård är en kurs i hur du ökar möjligheterna att skapa och bibehålla de bästa relationerna till dina kunder. Du får praktiska tips om hur du kan vårda dina kundrelationer så att dina kunder blir nöjda och förblir lojala och goda ambassadörer.

Mer om kursen
Ändra sökning Ämnesområde: Redovisning Kunskapsnivå: Rågivning För dig som är: Ekonomiansvarig
Sök ny kurs
Tillgänglig utan kostnad för Srf Auktoriserade Redovisningskonsulter fram till och med 2 december 2020.
För dig som är: Auktoriserad Lönekonsult, Auktoriserad Redovisningskonsult, Lönekonsult, Redovisningskonsult, Revisor, Rådgivare
Kunskapsnivå: Ämnesspecifik
Ordinarie pris: 2 195 kr exkl. moms Medlemspris: 1 795 kr exkl. moms Boka kursen
Medlemspris gäller för Srf auktoriserad medlem, anställd på Srf företag, studerandemedlem och för dig som har Srf Servicepaket. För att erhålla medlemspris som intressemedlem krävs att du även har ett Srf Servicepaket.

Säljande kundvård – onlinekurs

(Du som är Auktoriserad Redovisningskonsult har redan tillgång till denna kurs under Mina bokade kurser på Mina Sidor).

Säljande kundvård är en kurs i hur du ökar möjligheterna att skapa och bibehålla de bästa relationerna till dina kunder. Du är ofta mycket väl insatt i kundens verklighet och dagliga problem. Det innebär att du åtnjuter ett särskilt högt förtroende som du också behöver vårda och visa respekt för, precis som i alla lyckade partnerskap. I den här kursen får du praktiska tips om hur du i vardagen kan visa omsorg och vårda dina kundrelationer så att dina kunder blir nöjda och förblir lojala och goda ambassadörer för dig.

Kursinnehåll

Kursen, Säljande kundvård, behandlar din roll under hela kundresan. Hur du kan matcha dig med dina kunder, tankesätt kring din kundplan, vilka förväntningar finns och vilken påverkan de har. Hur hanterar du eventuell reklamation och behåller dina kunder lojala? Vi går igenom hur du kan använda VIVA!-modellen och få ut de absolut bästa samtalen.

  • Vad är kundvård – egentligen?
  • Vem är du i kundrelationen?
  • Och vem är kunden?
  • Viva!-modellen som grund för det goda samtalet
  • Förväntningarnas betydelse
  • Om det går galet…
  • Saker att göra och saker att undvika

Kursmål

Målet med den här kursen är att ge dig kunskaper och tips om hur du i vardagen kan visa omsorg och vårda kundrelationer samtidigt som du får praktiska tips om hur du kan ”leva budskapet” i både attityd och handling.

Effektiv kurstid

Ca 1 timme, beroende på din egen studietakt. Ett bra tips är att dela upp genomförandet av kursen under några sammanhängande dagar. Hur och när? Det bestämmer du själv!

Hur lång tid är kursen tillgänglig?

Du har kursen tillgänglig i sex månader från bokningsdagen. Du kan välja att genomföra kursen i flera steg – och när det passar dig, och självklart kan du repetera så mycket du vill under den här tiden. Väljer du att genomföra kursen i din mobil är det bra att veta att den är anpassad för skärmstorlek motsvarande iPhone 6 och större.

Srf Auktoriserade Redovisningskonsulter®, Srf Auktoriserade Lönekonsulter®

För att kursen ska generera aktualitetstimmar ska den vara slutförd inom tillgänglighetsperioden (sex månader).

 
Boka kurs