Hoppa till huvudinnehållet Hoppa till sidfoten

Att välja en Auktoriserad Lönekonsult innebär att du får en expert med dokumenterad kompetens, flerårig erfarenhet och uppdaterad kunskap inom löneområdet. Auktorisationen kräver godkänd YH-utbildning inom lön eller motsvarande utbildning från universitet eller högskola, samt löpande fortbildning och kvalitetskontroller.

Med auktorisationen säkerställer du som företag att din lönekonsult har rätt kompetens, erfarenhet och arbetar enligt branschens krav på kvalitet och professionalitet.

När du anlitar eller anställer en Auktoriserad Lönekonsult får du:

  • En intygad och kompetent löneadministratör med gedigen erfarenhet

  • En person som hanterar löneuppdrag enligt gällande lagar, regler och kollektivavtal

  • Ett tryggare företagande – med mer tid över till din kärnverksamhet

Lönekostnaderna är ofta den största posten i ett företags ekonomi. Därför är det avgörande att lönerna hanteras korrekt, enligt lagar och avtal, och att löneutbetalningarna sker i rätt tid – varje gång.

Auktorisationen för lönekonsulter har funnits sedan 2014, och genom att välja en Auktoriserad Lönekonsult kan du känna dig trygg i att lönehanteringen sköts professionellt och effektivt.

 

Sök en konsult